8 Ekim 2011 Cumartesi

Mevlana'yı Sevdiren Kitap : Bab-ı Esrar


'Ahmet Ümit'ın son romanı, Bab-ı Esrar... Yaşamı, aşkı ve inancı yeniden düşünmek için... Yedi yüz yıldır çözülemeyen sır; Şems-i Tebrizi cinayeti...

Yedi yüz yıldır süren bir sevda; Şems-i Tebrizi ile Mevlânâ


Bab-ı Esrar sadece bir gerilim romanı değil, aynı zamanda bir sırlar kitabı.


Fantastik öğeleri kullanarak çok katmanlı bir dil yaratan Ahmet Ümit bu yapıtında Mevlevilik temelinde din ve inanç üzerine ilginç sorular soruyor. Din ile aşk arasında, inanç ile sevda arasındaki ilişkiyi bambaşka bir açıdan gözlerimizin önüne seriyor. Dünyayı, yaşamı, inancı ve aşkı, yeniden düşünmemiz, yeniden araştırmamız, yeniden okumamız için...


(Tanıtım Bülteninden) 


Bab-ı Esrar... Okumak değil beynime kazıdığım, her bir kelimeyi derinlemesine düşündüğüm ve her bakışta yeni bir anlam daha bulduğum muhteşem bir kitap. Ahmet Ümit bir çok başarılı yapıta imza attığını düşündüğüm, gayet de başarılı bulduğum bir yazar. Kendisi hakkında pek bilgim olmamasına rağmen gerek 'Sis ve Gece' olsun gerek 'Beyoğlu Rapsodisi' olsun daha pek çok kitabıyla ve dilinin akıcı vurgularıyla beni etkilemeyi başaran Türk yazarlardan biri. 







Hatırlarsanız  UNESCO 2007 yılını Mevlana yılı seçmişti. O dönem Mevlana ve Şems ile ilişkisine değinen bir çok yazı, makale ve şiir ortaya çıkmıştı. Bir zamanlar Mevlana'yı bildiğimi düşünürdüm. Lisede edebiyat dersinde rastladığımız mutasavvıf bir yazardı. O zamanlar Konya'yı ve Mesnevi'yi Mevlana'yla ilişkilendirmekten başka bir şey bilmezdim. Önce bildiğim ama derinini anlayamadığım bir sözünü düşünmemle başladı her şey. 

Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi
ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol.

Herkesin hayatında belirli dönüm noktaları oluşturan bazı kelimeler vardır. Bunlar da benimki oldu. İnternette derin bir araştırma, kütüphaneden bulunan eski bir kitap, hakkında yazılan yazılar, anneye sorulan bir kaç soru ( Belki de en faydalısı bu olmuştur ) , Şiir ve sözleri şeklinde sıralanan derin bir süreçten sonra beynimde gittikçe büyüyen bir büyülenme ve gurur frekansları gidip gelmeye başladı. Büyülendim; o mistik havanın içine çekildiğimi hissettim. Gururlandım; milliyetçi duygularımın kabardığını hissettim, böyle büyük bir insana sahip çıkmayı görev edindim.  
Ve aradan geçen uzun bir zaman sonra önce Aşk'a ( Elif Şafak ), Sonra Bab-ı Esrar'a rastladım. Güzel bir buluşma oldu benim için. Duyduğum saygı, derin bir sevgiye dönüştü. Mevlana'yı sevdim, Şems'i sevdim. Kimya'yı sevdim. 
Kısacası tüm içtenlikle sana teşekkür ediyorum Bab-ı Esrar. Yeniden buluşuncaya dek seni beynimin derin bir köşesine saklıyorum Mevlana...


Hamdım... Piştim... Yandım...


Şimdi de kitabın içinden kulağınıza kadar gelen bir ney sesi:





1 yorum:

  1. Farklı bir yoruma d göz atmak istersen

    www.kitapsohbetcisi.com

    YanıtlaSil

eklemek istediğin bir şey varsa çekinme, söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...