11 Ağustos 2013 Pazar

30 Second to Mars - This is War ( Magnificent Century - Muhteşem Yüzyıl )

Önce şu:



Sonra bu:



Muhteşem Yüzyıl versiyonunu daha çok sevdim. Tabi Jared Leto'nun muhteşem gözleri için ilk videoyu 7 \ 24 izlemeye hazır olsam da akıcılığı ve ani patlamaları gözlerimi yoruyor. Hem Muhteşem Yüzyıl 'ı takip etmeyen biri olarak Hürrem'in bu derece güzel olduğunu ilk kez fark ediyorum. Video da yüksek kalitesiyle ilgiyi yüksek ölçüde artırıyor. Tam benlik bir durum. Nasıl Teoman'ı müzikten ayrıldıktan sonra sevmeye başlamışsam Muteşem Yüzyılı da Hürrem gittikten sonra keşfetmek acı verici. Bu hissi nasıl adlandırmalıyım bilmiyorum. Çoğunluğun beğendiği şeyleri sevemiyorum. Bir tür ön yargım var. Benim için özel olmazsa o şeyi beğenemiyorum. Hem tam bir osmanlı bağımlısı olarak Kanuni'yi harem ağası gibi gösteren bir diziyi protesto ediyorum. Sonuçta padişahımızın sadece 1.5 yıl kadarını sarayda geçirdiğini düşünecek olursak dizi gerçeğin yakınından bile geçmiyor. The Tudors tarzı kokusu sinmiş. Para tarihi dahi değiştirebiliyor. Söylenmesi gerekenler zaten söylenilmiş. Bu durum Muhteşem Yüzyılın izlenmesine mani değil. Konuşmak gereksiz daha fazla.
This is War hakkında bir kaç şey daha söylemeliyim. Müzik, sözler gayet kaliteli, canlandırıcı. Savaş karşıtı bir videonun içimdeki vahşi tabiatı coşdurması, deyim yerindeyse hazır ola geçirmesi hayret verici. Biraz daha dinleyecek olursam cepheye koşturabilirim. Tabi kız olma durumum 21. yüzyılda pek bir önem arz etmiyorsa da elimdeki fırsatı çoktan kaçırdım. Küçükken hep asker olmayı isteyen biri olarak hayatımın üzerinde pek kontrolüm olmadığından askeri liseye gidemedim. Gitmeyi inanılmaz çok isterdim. Ama ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yoktu. Kimse bana yol göstermemişti. Hem damarlarımda isyankar bir kan gezdiğinden otoriteye sadık kalabilir miydim bilmiyorum. Yapabilirdim. Vatana bağlılığım daha bir baskın. Yine de..? Soru işaretleri çok fazla. Kaçırılmış bir fırsatın ardından noktayı koymak gerekiyor. Değil mi?

Şarkıda geçen The Brave New World ifadesi dikkatimi çekti. Bu sözcüklere ilk Aldous Huxley'nin Cesur Yeni Dünya kitabında rastlamıştım. Cesur Yeni Dünya ifadesi şarkıyı daha bir özel kılarken aklımı karıştırmıyor değil. Yoğun duygularla dolu bu şarkıda böyle bir ifadeyi alelade kullanmış olamazlar.

Şarkı sözü ve çeviri:


This is war
A Warning to people, Good and Evil
This Is War
To the Soldier, The Civillian, The Martyr, The Victim
This is War
Its the moment of truth and the moment to lie
Its the moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight
To the right To the left we will fight to the death
To the Edge of the Earth, It's a Brave New World from the last to the first
To the right, To the left, We will fight to the death
To the Edge of the Earth, Surrender World its a Brave New World

A warning to the prophet, the liar, the honest
This is War
To the leader, the pariah, the victim, the messiah
This is war
Its the moment of truth and the moment to lie
Its the moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight
To the right, To the left, we will fight to the death
To the Edge of the Earth, It's a Brave New World from the last to the first
To the right, To the left, We will fight to the death
To the Edge of the Earth its a Brave New World, Brave New World, Its A Brave New World

I do believe in the light, raise your hands up to the sky
The fight is done, the war is won, lift your hands towards the sun
towards the sun, towards the sun, towards the sun, the war is won

fight fight fight fight fight

To the right, To the left, we will fight to the death
To the Edge of the Earth, It's a Brave New World from the last to the first
To the right, To the left, We will fight to the death
To the Edge of the Earth its a Brave New World Its A Brave New World

The war is won, the war is won, a brave new world

I believe in nothing, not the end and not the start
I believe in nothing, not the earth and not the stars
I believe in nothing, not the day and not the dark
I believe in nothing but the beating of our hearts
I believe in nothing 100 suns until we part
I believe in nothing not in satan, not in god
I believe in nothing, not in peace and not in war
I believe in nothing but the truth of who we are

Türkçe

Bu Savaştır
insanlara bir uyarı,iyilere ve kötülere
bu savaş
askerlere, sivillere, şehitlere, kurbanlara
bu savaş
bu gerçeğin zamanı ve yalan söylemenin zamanı
yaşanacak ve ölünecek an
savaşılacak zaman, savaşılacak zaman, savaşılacak, savaşılacak, savaşılacak
sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya* en sonuncusundan ilkine kadar
sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya, cesur yeni bir dünya, bu cesur yeni bir dünya

peygamberlere, yalancılara, dürüstlere bir uyarı,bu savaş
liderlere, paryalara, kurbanlara, yol göstericilere
bu savaş
bu gerçeğin zamanı ve yalan söylemenin zamanı
yaşanacak ve ölünecek an
savaşılacak zaman, savaşılacak zaman, savaşılacak, savaşılacak, savaşılacak
sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya* en sonuncusundan ilkine kadar
sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya, cesur yeni bir dünya,bu cesur yeni bir dünya

ışık gelecek, inanıyorum, ellerini gökyüzüne kaldır
savaş bitti, savaş kazanıldı, ellerinizi güneşe uzatın
güneşe uzatın, güneşe uzatın, savaş kazanıldı

savaş savaş savaş savaş savaş

sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya* en sonuncusundan ilkine kadar
sağa, sola,ölüme kadar savaşacağız
dünyanın ucuna kadar, bu cesur yeni bir dünya, cesur yeni bir dünya, bu
cesur yeni bir dünya
cesur yeni bir dünya
savaş kazanıldı
savaş kazanıldı
cesur yeni bir dünya

hiçbir şeye inanmıyorum, ne sona ne başlangıca
hiçbir şeye inanmıyorum, ne dünyaya ne yıldızlara
hiçbir şeye inanmıyorum, ne gündüze ve ne de geceye
kalplerimizin atışı dışında hiçbir şeye inanmıyorum
hiçbir şeye inanmıyorum, biz ayrılana kadar 100 güneş sönecek
hiçbir şeye inanmıyorum, ne şeytana ne tanrıya
hiçbir şeye inanmıyorum, ne barışa ve ne de savaşa
kim olduğumuz gerçeği dışında hiçbir şeye inanmıyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

eklemek istediğin bir şey varsa çekinme, söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...