9 Ağustos 2011 Salı

Oldboy mükemmel mi değil mi?




                         

                                               Yönetmen: Chan-wook Park

Tür: Macera 
Senaryo: Jo-yun Hwang 
Müzik: Yeong-wook Jo 
Görüntü Yön.: Jeong-hun Jeong 
Kurgu: Sang-Beom Kim 
Prodüksiyon 
Tasarimi: Dong-ju Kim 
Sanat Yön.: Seong-hie Ryu 
Süre: 120 dk. 
Yapim Yili: 2003 
Ülke: Güney Kore 

Oyuncular: Dae-han Ji
Hye-jeong Kang
Ji-tae Yu
Min-sik Choi

Filmin konusu :
Oh Dae-Su, karısı ve küçük kızıyla birlikte yaşayan sıradan bir adamdır. Bir gün evinin önünden kaçırılır ve kendini özel yapılmış bir apartman dairesinde bulur. Durumunu anlamaya çalışırken odadaki televizyonda, karısının öldürüldüğünü görerek şok geçirir. Polis, kendisinden şüphelenmektedir. Oh Dae-Su, kapatıldığı hücrede mutlu hayatını yok edenlerden intikam alacağına yemin eder… 15 yıl sonra… Dae-Su, para dolu bir cüzdan ve bir cep telefonu ile serbest bırakılır. Bir Japon lokantasında yemek yerken yere düşen Dae-Su, gözlerini yemek yediği lokantada ahçı olan Mido adında genç bir kadının evinde açar. Mido’ya 15 yıllık esaretini anlatan Dae-Su, intikamını alması için ondan kendisine yardım etmesini ister… Bir süre sonra, kendisini kaçıran kişinin izini bulur. Muhteşem bir evde yaşıyan ve dev bir finans şirketini yöneten Lee Woo-Jin, 15 yıl hapsettiği adamla, kaçırılma nedenini bulması için iddiaya girer… Eğer Dae-Su 5 gün içinde hapsedilmesinin gerçek nedenini bulursa, adam intihar edecek, bulamazsa kendisine yardım eden Mido’yu öldürecektir…


                                 Buradan okunduğunda güzel bir senaryo gibi görünüyor. Ancak filmin içine indiğinizde bir çok bomba etkisi yaratan olaylarla karşılaşıyorsunuz. İlk nükleer bombamız Lee Woo Jin'in kız kardeşiyle yattığını öğrendiğimizde patlıyor. Dae-su bunu görmüş ve yakın bir arkadaşına söylemiş. Dedikodu parazit gibi tüm şehre yayılmış. olay hamileliğe kadar gitmiş. Ve bizim kız kardeş intihar etmiş.

ikinci bombamız ise intikamın nasıl soğuk yenen bir yemek olduğuyla geliyor.  Lee Woo Jin Dae-su'ya sorusunun yanlışını gösteriyor.
        Lee Woo-Jin: baştan beri yanlış soruyu soruyordun. Neden beni 15 yıl hapsettin yanlış bir soru. doğrusu neden beni 15 yıl sonra bıraktın olacaktı.

          Ve sebebi biz zavallı seyirciler ağızlarımız açık bir şekilde öğreniyoruz.  
asıl korkunç intikam Dae-su'ya da aynı günahı tattırmakmış. Hipnoz sonucu kendi kızına aşık olan ve onunla yatan bir baba. Eğer konunun bu olduğunu bilseydim asla izlemezdim. iğrenç ötesi bir şey. 
            Ama bununla da sınırlı değil bombalarımız. Bizim yaşlı baba Dae-su onu hipnoz eden kişinin yanına gidiyor ve yalvararak bir iyilik istiyor. Gerçeği unutmak. Ben olsaydım kendi kafama sıkardım. Ama Dae-su kızıyla sevgili olmayı tercih ediyor. Gerçekten etkileyici bir filmdi. Ancak sonu böyle bitmemeliydi. En iyisi siz de izleyin ve ne düşündüğünüzü söyleyin bana. Selametle...

2 yorum:

  1. izlememize fırsat vermemişsin. Herşeyi söylemişsin. neyse iyiki de demişsin boşu boşuna izlemedim. kızıyla yatan bir baba mı ? ıyy :p blogunu yeni keşfettim. güzelmiş. senin önerinle ''I am a killer'' filmini yeni bitirdim. baya hoştu.

    YanıtlaSil
  2. hangi film öneri sitesine girsem mutlaka biri öneriyor bu filmi tamamen koyun psikolojisi ile ünlü olmuş bir film bence gerçekten çok sıkıcı ve çok tahmin edilebilir

    YanıtlaSil

eklemek istediğin bir şey varsa çekinme, söyle :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...